Locatie
Rue J. Kinnaer, 4280 Hannut, Belgique
4280 hannut
Operation Condor Single shot TACSIM event met command structure / medic rules. Geen sniper / LMG toegestaan tijdens de nacht. Scenario: MI6 wordt door de CIA op de hoogte gebracht van mogelijke aanslagen tegen militaire installaties op UK grondgebied. Uit de geleverde intel komt een nieuwe dreiging naar voor. Het onbekende "Alaintiqam al'Ahmar" of Rode Wraak zou reeds ver gevorderd zijn in het opzetten van deze aanslagen. De voorheen kleine lokale terreurgroepering uit een zuidelijke regio van de Helmand provincie is nog steeds een ongekende variabele onder de westerse veiligheidsdiensten. Uit luchtbeelden blijken er in de door Rode Wraak bezette regio grote papavervelden zijn aangeplant. Het telen en verdelen van opium is altijd een grote inkomstenbron geweest van terrreurgroepen en verklaart hoe Rode Wraak zulke operaties kan financieren. Een SAS task force wordt opgezet om de regio te infiltreren, de drugstrafiek te verstoren en zoveel mogelijk intel te verzamelen over Rode Wraak. Dress code SAS TF Full gear / full camo (voorkeur gaat uit naar MTP / MC) - zie eruit als een moderne Tier One soldaat !! Replica: geen beperking in origine (AR - AK en andere varianten toegelaten) Rode Wraak insurgents Afghan / Taliban outfit eventueel gecombineerd met old skool camo broek (chocolat chip, M81, desert en woodland DPM - geen multicam / AOR1 of 2, ATACS, ...), simpele chest rig, geen helmen, boonie, pet of andere moderne militaire hoofddeksels. Wees creatief en zie eruit als een Afghan rebel !! Kijk naar een simpele pakul / patoo -sjaal combinatie. Replica: geen beperking in origine (AR - AK en andere varianten toegelaten)
RULES:
SINGLE SHOT EVENT
1. FPS:
AEG/GBB/SMG/HPA, pistol: max 1,2 joule
Checks worden met onze meters uitgevoerd en deze zijn geldend. Opgegeven maximums zijn de maximums !! Schiet je replica harder dan gaat hij aan de kant.
2. PANG-regel:
Wij verplichten jullie niet tot het gebruik van de pang regel maar gebruik je gezond verstand, ook als je gepangd wordt !! Het is een spel. Discuteer niet over een meter of twee.
Replica moet gericht zijn op de tegenstander om te pangen.
3. BLEED OUT / RESPAWN:
Bleed out tijd = 2 minuten
Respawn tijd = 5 minuten
4. MEDIC:
Elke speler voorziet voor zichzelf 1 verband of CAT.
Elke speler kan een andere speler stabiliseren door 15 seconden contact te hebben en daarna het verband of de CAT aan te brengen bij de speler die hij stabiliseert. Van zodra dit gebeurd is, kan de speler terug in game en mee spelen.
Een medic kan een gehitte speler (tijdens bleed-out) of een gestabiliseerde speler healen door 2 minuten contact te hebben met deze speler. Na 2 minuten is de speler volledig geheald. De gestabiliseerde speler mag dan het verband/CAT verwijderen en verder spelen. De speler kan daarna terug gestabiliseerd of geheald worden als hij terug gehit wordt.
VOORZIE DUS JE EIGEN VERBAND/CAT !!
Als een gestabiliseerde speler gehit wordt is het bleed-out en dan respawn.
Tijdens het healen/stabiliseren kunnen de 2 spelers niet vuren, noch zich verplaatsen.
Gehitte spelers kunnen zich niet op eigen kracht verplaatsen maar moet je dragen, slepen, rollen, …
Een gestabiliseerde speler mag zijn CAT/verband verwijderen na 5 minuten aanwezig te zijn in zijn base of FOB (indien van toepassing).
HIT door knife kill - mijn - granaat - bang - booby trap kan je niet stabliseren/healen. Meteen bleed-out en daarna respawn.
5. KNIFE KILLS:
Deze tellen enkel indien uitgevoerd met een dummy knife. Je tegenstander (licht) aantikken met het mes is voldoende.
Gun je tegenstander ook de knife-kill. Ga niet HIT roepen of zo maar hou je stil. Knife-Kill is bleed-out maar het is verboden om lawaai te maken (niet roepen, niets zeggen, enz). Dit om het sluipwerk van je tegenstander niet te verknallen.
6. BOOBY TRAPS / MIJNEN / CLAYMORES / BB GRENADES:
Als 1 van deze apparaten afgaat in een kamer dan is iedereen dood die niet achter harde cover zit.
Buiten hebben deze een kill radius van 10 meter met uitzondering van de claymore die een kill zone heeft van 15 meter in de voorwaartse richting.
VOOR DIT EVENT MOGEN ENKEL DE NIET KNALLENDE VARIANTE GEBRUIKT WORDEN - ALLES WAT KNALT IS VERBODEN !!
7. PROPS:
Props zijn soms gemarkeerd met "Viking Ops" om aan te geven dat deze in game zijn. Denk hierbij aan USB-sticks, GSM's, Laptop's, briefcases, … Zijn deze niet gemarkeerd dan zijn ze persoonlijk materiaal en kan je dit niet afnemen.
Je mag je persoonlijke GSM gebruiken om info te versturen maar word je gevraagd om je GSM weg te steken, dan stop je hier ook mee alsof je GSM is afgepakt. Idem bij het fouilleren. Als men je persoonlijke GSM vindt en men geeft aan deze in beslag te nemen dan kan je die niet meer gebruiken om info te versturen totdat je in je respawn bent geweest.
8. VERZAMELEN VAN INTEL:
TF operators / rebellen / burgers kunnen intel bij zich hebben. Deze dien je zelf te zoeken. Dit kan door
1. De persoon (NIET HIT) te fouilleren / ondervragen. Hij mag geëscorteerd worden naar je basis en daar verder ondervraagd en gefouilleerd worden of je doet dit ter plaatse. Indien je wil tie-wrappen vraag je eerst toestemming aan de persoon. Bij akkoord, doe je dit vooraan om eventuele verwondingen te voorkomen als de persoon moest struikelen (handen achter de rug = bloedneus of erger). Het terrein heeft aanzienlijk veel trappen. Let ook hier op dat je gevangene niet valt.
Verzetten kan maar zie dat het duwen, trekken, … niet uit de hand loopt en tot ongelukken leidt.
Indien je het tie-wrappen weigert, kan je ook niet verzetten of gaan lopen !!
2. De persoon is HIT. Dan mag je hem gedurende de bleed-out tijd fouilleren. Je kan hem niet ondervragen want hij is HIT.
Je kan er ook voor kiezen om hem te stabiliseren/healen zolang de bleed out tijd niet voorbij is. Zo beland je terug bij optie 1.
Spelers die gaan respawnen zijn niet in game en kan je dus niet fouilleren of ondervragen !!
Vraag steeds of je mag fouilleren !! Als je niet gefouilleerd wil worden dan meld je dit en geef je alle intel die je bij je hebt spontaan af. Vind je dat het fouilleren of de LARP te ver gaat en voel je je hier oncomfortabel bij, gebruik dan het stopwoord(en) "No Hablo Ingles" (anders kan je niet STOP roepen in game als je wil dat iemand niet meer beweegt) en wees duidelijk dat je wil dat men ophoudt. Je geeft dan alle intel af die je bij je hebt.
Fouilleren in de intieme regio's is niet toegestaan. Verstop hier dus geen intel. Deze moet vindbaar zijn als men de regels betreffende fouilleren volgt.
Replica's kunnen afgenomen worden bij gevangenen. Behandel andermans materiaal wel met respect. Zorg ook dat deze daarna ook terug terecht komen bij de juiste persoon. Optie 2 hier is dat de gevangene zijn replica - porto - mes - … houdt maar dat er duidelijk aangegeven wordt bij het fouilleren wat er gevonden is en deze items niet meer in game zijn.
9. PYRO'S / SMOKES:
Deze zijn tijdens de nachtgame niet toegestaan omwille van overlast bij de buren en veiligheidsredenen.
10. DRESSCODE:
1. SAS TF: full camo/full gear (voorkeur gaat uit naar MC of MTP)
2. Locals en Rode Wraak strijders: Afghan style kleding, denk aan pakol/pakul/khapol, patoo/patu, kaftan, … eventueel in combinatie met een old school camo broek (chocolate chip, m81, desert of woodland DPM - GEEN MC, MTP, AOR1-2, …)
Zijn comm's, PC, chest rig, holster of andere tactische shit zichtbaar dan val je meteen in de categorie strijder en kan er dus ook zo op je gereageerd worden.
Dit woodlandterrein bevat zowel dichte als open begroeiing, talrijke obstakels en constructies waarin iedere airsofter zijn "ding" zal vinden.
Parkingfaciliteiten op het terrein , steeds catering aanwezig hamburgers
Gekoelde dranken
Tijden:
- 07:45- Poort open
- 09:00- Poort gesloten
- 10.:00 - Start game
- 15:00 - Einde game